web analytics
Zaznacz stronę

Skoro kiedyś było o najgorszych wykonaniach, to dzisiaj będzie o tych najlepszych.

Kolejność przypadkowa, poza dwoma pierwszymi wykonaniami. Te uważam za najlepsze z najlepszych.

Julia Udine & James Barbour
Najlepszy odtwórca roli Upiora, jaki kiedykolwiek był i jakikolwiek będzie. On serio mógłby straszyć w operze i podawać się za Anioła Muzyki. Jego możliwości wokalne to temat rzeka, nadający się na osobny wpis. Julia ma ciemny głos, co jest ciekawe, biorąc pod uwagę fakt, w jakim wieku była. Zawsze uważałam, że Christine miała raczej ciemny głos niż jasny (zresztą można to wywnioskować z książki Lerouxa), dlatego Julia brzmi wręcz idealnie w tej roli.

Rachel Barrell & John Owen-Jones
Zdecydowanie najlepsza obsada na West Endzie. Rachel jest perfekcyjna w roli Christine, nie da się jej nic zarzucić. Bardzo często śpiewała wokalizę pod playbackiem i była w stanie się przez niego przebić (co słychać również na tym nagraniu). Osoby, które widziały ją na żywo, twierdzą, że wręcz trzęsły się ściany w teatrze. Po prostu ideał. John jest jednym tenorem w tej roli, którego naprawdę lubię.

Sarah Brightman & Michael Crawford
Do niedawna był to mój zdecydowany numer jeden, jeśli chodzi o wykonania tego utworu, ale dwa wykonania powyżej zdecydowanie je przebiły. Rola Christine była pisana dla Sary, więc nie mogła brzmieć źle w tej roli. Crawford ma bardzo oryginalną barwę głosu, co pasuje do Upiora.

Anna Maria Kaufmann & Peter Hofmann
Hofmann był znanym śpiewakiem operowym, szczególnie z ról wagnerowskich. Wiele razy występował na festiwalu w Bayreuth. Kaufmann również występowała w operach, śpiewała m.in. rolę Violetty w La Traviacie. Razem tworzą naprawdę operowy duet.

Emilie Lynn & Jonathan Roxmouth
Jonathan został obsadzony w roli Upiora, gdy miał tylko 24 lata, co czyni go jednym z najmłodszych odtwórców tej roli. Szkoda tylko, że inne produkcje o nim zapomniały i nie przeniesiono go na Broadway czy West End. Ma niesamowicie ciekawą i dobrą barwę głosu, od strony technicznej też nie można mu nic zarzucić. Emilie śpiewa ten utwór inaczej, ciekawiej niż inne aktorki.

Lisa Vroman & Brad Little
Vroman jest jedną z najstarszych Christine. Na scenie tego jednak ani nie słychać, ani nie widać. Brad często zaskakiwał zupełnie inną barwą głosu czy stylem śpiewania.

Ana Marina & Anthony Warlow
Kolejne porządne wykonanie, któremu nie można nic zarzucić.

Samantha Hill & Peter Jöback
Samantha była jedną z lepszych Christine na Broadwayu, zarówno wokalnie, jak i aktorsko. Jöback wielu osobom nie odpowiada, trzeba jednak przyznać, że ma oryginalną barwę głosu, co zawsze będzie plusem w tej roli.

Sandra Joseph & Hugh Panaro
To nagranie należy do tych, kiedy Hugh jeszcze normalnie śpiewał ten utwór. Gdy kilka lat później, po powrocie do Upiora, nagrał nowy playback, brzmiał o wiele dziwniej i niestety gorzej. Sandra jest po prostu wspaniała w tej roli.

Ute Baum & Florian Schneider
Szwajcarska produkcja, bardzo mało znana. A szkoda. Ute jest ciemnym sopranem, a ja od zawsze mocno ceniłam sobie taką barwę głosu w tej roli. Florian nie tyle nie odstaje od wielu bardzo dobrych tenorów w tej roli, co jeszcze ich przewyższa. A do tego jeszcze ta najlepsza, oryginalna orkiestracja i język niemiecki.

Elena Bahtijarowa & Dmitrij Jermak
Rosyjska produkcja może pochwalić się naprawdę dobrymi wokalami. Ten duet jest z nich zdecydowanie najlepszy.

Emmy Rossum & Gerard Butler
Dla wielu osób jest to najgorsze wykonanie. Mylicie się. Orkiestracja jest cudowna (jak zresztą w całym filmie). Wokalnie są lepsze wersje, jeśli jednak spojrzymy na to wykonanie pod kątem aktorstwa, to zauważymy, że zasługuje ono na miejsce wśród najlepszych.

Elizabeth Southard & Gary Mauer
Prywatnie są małżeństwem i widać to było mocno na scenie. Są rzeczy, których aktorstwo jednak nie przykryje.

Paulina Janczak & Łukasz Dziedzic
Za Łukaszem w tej roli nie przepadam. Natomiast Paulina jest jedną z najbardziej interesujących Christine. Ma ciekawą, ciemną barwę. W Białymstoku brzmiała zupełnie inaczej, o wiele lepiej niż w Romie. Trzeba też tutaj dodać, że jest jedną z najbardziej operowych aktorek w tej roli.

I to tyle, jeśli chodzi o najlepsze wykonania. Sam musical jest grany od ponad 30 lat i nie zapowiada się na to, aby w najbliższym czasie miał zejść z afisza. Miejmy nadzieję, że kolejne lata przyniosą równie interesujące wykonania.